dijous, 22 de novembre del 2012

Què m'està passant?

Què m'està passant?  o què em passa? o no sé que em passa.. són preguntes o afirmacions que a vegades tot i que encara som "petits grans" també ens fem! A vegades no sabem ben que ens passa, no sabem reconèixer allò que sentim, allò que no es veu, però que hi és i que cada vegada ens adonem que és més i més important, parlem de les emocions i els sentiments! Tots, però tots en tenim, siguem grans o petits, el que passa és que a vegades el món de les emocions i els sentiments és un xic complicat i costa d'entendre o gestionar com diuen els grans, per tant com que nosaltres tot i ser "petits grans" tenim moltes ganes d'aprendre aquesta tarda hem "aprofundit" una mica més en aquest món tant i tant complex de les emocions. 

Com és habitual en tot moment de conversa l'espai canvia una mica i ens asseiem fent mitja rotllana, així ens podem veure i escoltar tots que també estem treballant i posant-hi molt interès per millorar! 
Avui però, tenim alguna cosa diferent, la Vanessa agafa una taula i allà hi deixa targetes amb el que podrien ser noms i imatges, una cartolina i un paquet... què serà? què passarà... SORPRESA diem tots.. i a partir comencem a reflexionar una mica sobre el que passa i sentim a vegades.
- Jo quan la mare no arribava a vegades em posava trista i plorava- ha dit la Joana o bé, jo demà quan celebrem Santa Cecília estaré molt nerviosa i sorpresa esperant que tocarà en Joan- diu la Zínash o jo estic molt content i somric quan puc jugar- fa l'Aleix molt emocionat i jo m'enfado quan no m'escolten o no em deixen dormir diu en Solomon... sí, sí, tots per tant sentim i ens emocionem... 

La Vanessa ens explica que quan ens pregunten què tal? Com estem? La majoria de vegades diem: molt bé, però a vegades potser no ens sentim així, llavors què passa? I si aquesta tarda ens ho preguntem? I així ho hem fet... i com que potser encara no tenim el vocabulari necessari per expressar-ho o millor dit no hi estem massa acostumats la Vanessa ens deixa unes imatges i així resulta més fàcil explicar als altres com ens sentim i perquè!!! 

Em sento... 

La ronda del com em sento... ha estat molt enriquidora! La majoria estem contents per venir a l'escola, perquè ens recolliran amb el patinet, perquè hem anat de sortida... alguns però tristos perquè al mati no els han deixat dormir o no poden anar a dinar a casa, altres enfadats perquè ja voldrien ser grans i fins i tot i amb un dia com el d'avui alguns sorpresos!!!





Els vaixells avui es senten... 



... a partir d'ara ens proposem fer-nos aquesta pregunta cada dia i així ens anirem adonant de com ens sentim nosaltres, però també com se senten els altres ja que a vegades estem tant preocupats en nosaltres mateixos que oblidem com se senten els altres.
I per acabar la tarda hem pogut descobrir què hi havia en el paquet!!! Un conte amb un cd, el conte de: Què m'està passant?  En ell ens descriuen i parlen d'emocions i sentiments!!! Avui de moment només hem llegit i escoltat la vergonya i l'amor... ja us anirem explicant el que anem descobrint i segur que tots junts aprendrem molt molt i molt!!!!



I parlant de petons, amor, alegria... d'una manera espontània han sorgit petons i abraçades entre tots!!!

oh... 

Petonets i abraçades!!!


















Petonets!!! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada